Bilgisayar oyuncuları geçmiş zamanlarda asosyal bir tip olarak algılanırdı şimdi üst cümlemde olduğu gibi birer spor oyuncusu haline geldi. Çok garip bir evrim oldu bu doğruya doğru.
Bu evrimin en büyük nedenleri hiç şüphesiz insanlar konsol ve mobil oyuna ilgisinin arttığı bir gerçek. 2020 yılı sonunda, küresel oyun endüstrisinin cebine yaklaşık 160 milyar ABD doları girmesi öngörülüyor.
Sporun Geleceği Bu mu?
Gerçek sporcular e-sporu gerçek bir spor olarak görmüyorlar hatta halterci bir arkadaşıma bu alanda neden var olmadığını sorduğumda ” ya oğlum boş ver onların kafası güzel ” cevabını bile aldım. Ama bir satranç oyuncusu ne ise, e-sporcularda o dur benim gözümde.
COVID-19 Krizi
2019 e-spor izlenme oranları 450 milyondan fazlaydı. Yani 450 milyon insan bu etkinliklerde var oldu ya da izledi. LOL turnuvalarını 36 milyon insan izledi ve aynı zamanda o zaman NBA finalleri vardı onları da izleyen insan sayısı 31 milyondu. Yani e-spor normal spor izlenimlerini geçmişti.
E-Spor ve Reklamcılık
Pazarlama dünyası e-sporu çoktan keşfetti her yıl sponsorluk artmakta. Büyük firmalar ya da bu alanda marka bilinirliği arayan firmalar geçen yıl yayıncılara 550 milyon dolar bir bağış gerçekleştirdi.
E-spor her geçen gün popüler bir hal almaya başladığı için ister istemez reklam verenler bu platformda olmak için bütçeyi daha da açmaya çalışıyorlar.
E-sporun arkasındaki teknoloji anahtardır. E-Spor, gelecekte programlı reklamlar için önemli bir araç olabilir, çünkü oyuncuların ve izleyicilerin çoğu tanımlanabilir ve adresleyebilir. İşte o zaman e-spor reklamcılığı gün yüzüne çıkacağını görüyorum. Oyunların büyük bir çoğunluğu online oynanır gibi, aynı zamanda oyun içi reklam panoları veya özel öğeler gibi “canlı” reklam biçimleri olacağını ön görüyorum.
Ama her şeyden önce, reklam dünyası e-spor algısını değiştirmek ve etkili bir şekilde bu yeni orta kullanmak için gayretleri taktire şayan. Ayrıca arama motoru optimizasyon sayfamı ziyaret edebilirsiniz.