Kişisel Bloglar

Web Sitenizde Kullanabileceğiniz En İyi Canlı Destek Yazılımları

Web Sitenizde Kullanabileceğiniz Canlı Destek Yazılımları

Bir zamanlar, sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sizin ile irtibata geçmek için telefon veya e-posta yolunu tercih ediyorlardı. Lakin 2021 yılına gelindiğinde canlı destek sistemi olmayan web sitelerden alışveriş yapma eylemimiz azaldı. Bunun nedeni tabii ki, karşımızdaki firmanın 7/24 hizmet vermesini beklememiz.

Canlı destek sistemi, işletmeniz için kritik olmayan bir kuraldır. Ama canlı destek sistemini web sitenize kurduğunuzda, sitenizi ziyaret eden insanlar ile online şekilde sohbet yapabilir, sorularını yanıtlayabilir ve sitenizden memnun ayrılmalarına yardımcı olabilirsiniz.

Canlı sohbet yazılımı kullanmanın faydaları

  • 💸 Telefon ile konuşma sürelerini azaltır ve e-posta trafiğini neredeyse sıfıra indirirsiniz. Bu da hosting ücretinde ya da telefon faturasında bir azalmaya yol açar.
  • 🛒 E-ticaret sitelerinde insanlar ürünlerinizi incelediğinde kafalarına takılan bir konu olduğunda, size çok hızlı bir şekilde ulaşırlar.
  • 😃 İnsanlar karşılarında muhatap buldukları için sitenizden mutlu ayrılırlar.
  • ⏲️ Canlı sohbet diğer adı ile canlı destek sistemleri sitenizi anlık olarak kontrol ettiği için, sitenizi ziyaret eden müşterilerinizi analiz edebilmenize yardımcı olur.
  • 👂 Sohbet kutuları, müşteri geri bildirimi ve iletişim formları için çeşitli destek sunarlar. Ayrıca entegrasyonları kolaydır.

Ve bunlar sadece birkaç avantaj!  En önemlisi, canlı sohbet yazılımını kullanmak son derece kolaydır. Herhangi bir ustalık istemez. İlla WordPress uzmanı ya da Webmaster olmanıza gerek yok. Ama derseniz ki, “Mustafa kardeş, bizi uğraştırma sen bizim için bu işlemi yapar mısın?” tabii ki, iletişim sayfama buyurun.

En İyi Canlı Destek Sistemleri (Eklentileri veya Modülleri)

Aşağıdaki canlı sohbet seçeneklerinin her biri, belirli işletmeler için büyük bir potansiyele sahiptir.  Bazıları e-ticaret için daha iyi, bazıları da küçük ama umudu olan hizmet web siteleri için idealdir. Bu tamamen sizin tercihinize bağlı, ben en iyisinden, en kötüsüne göre sıralamadım. Sadece aklıma gelen karışık şekilde sıraladım.

Eğer şimdi liste çok uzundur, bana direkt önerileri göster diyenler için tablo oluşturdum.

YazılımÜcretsizÜcretli VersiyonuYazısı
LiveChat✅ 30 gün ücretsiz19 $’dan başlıyorKonuya git
Tidio✅ Sonsuza kadar18 $’dan başlıyorKonuya git
JivoChat✅ Sonsuza kadar135 ₺’den başlıyorKonuya git

1 – Live Chat

live-chat-canli-destek-sistemi
Web Sitenizde Kullanabileceğiniz En İyi Canlı Destek Yazılımları 4

Bu LiveChat çok modern bir tasarıma sahip olmayabilir ama bazı projelerimde kullandım memnun kaldım. Ücretsiz sonsuza kadar kullanma olmasa da, 30 günlük deneme sürümü bittikten sonra hesabımı silip, tekrar üyelik oluşturuyordum. 🙂 çok etik değil biliyorum ama ne yapalım Türkiye burası ve dolar yüksek.

LiveChat kullanmamın nedeni tıpkı WordPress gibi kendisinin de mağazasında birçok entegre edebileceğim modül olması. Bu modül diğer adı ile eklenti mağazasında e-ticaret siteleriniz için kullanabileceğiniz pazarlama eklentisi bulunur. İşinizi de kolaylaştıracak eklentilerin bir çoğuna yine ücretsiz ulaşabiliyorsunuz.

💸 Fiyatlandırma

Başlangıç ​​planı, müşteri temsilciniz başına aylık 16 dolardır.

30 günlük bir deneme mevcut ve hesabınızı devamlı kullanmak isterseniz ücretli versiyona geçiş yapmanız gerekecek.

🧰 En iyi özellikleri nelerdir?

  • LiveChat, her türlü pazarlama entegrasyonu bulmak için geniş bir eklenti pazarına sahiptir.
  • Sohbet penceresi, hazır cevaplar, ziyaretçi analizleri gibi geniş bir bilgi sunar.
  • Ekran görüntüleri ve belgeler için dosya paylaşımı mümkündür .
  • Geri bildirim almak ve müşteri temsilcilerinizin nasıl çalıştığını görmek için sohbet dokümanlarını kontrol edebilirsiniz.
  • Geçmiş konuşmalara göz atabilirsiniz. Böylelikle bir müşteri ile temsilci arasında geçen görüşmeleri kontrol edebilirsiniz.
  • Canlı destek penceresinin özelleştirme araçları bulunur. Yani şirket logonuzu, sosyal medya hesaplarınızı ve müşteri temsilcinizin profillerini, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.
  • Müşterileri selamlama, çağrı formları ve açılır pencereler için otomasyonla meşgul edin.

💡 Unutmayın!, En iyisini değil, İşinize en iyi çözümü sunan canlı destek yazılımını seçin.

2 – Tidio

Tidio Canlı Destek Sistemi
Web Sitenizde Kullanabileceğiniz En İyi Canlı Destek Yazılımları 5

Tidio, WordPress ve Shopify gibi platformlar için eklentisi mevcut ve eklentileri çok işlevsel. Bunu buraya koymamın nedeni tabii ki, başarılı ve minimal bir tasarıma sahip olması.

E-ticaret işletmeleri için kaliteli bir çözümdür ve CRM’ler , e-posta pazarlama araçları gibi birçok ek modülü bulunur.

Tidio ücretsiz online destek yazılımı, popüler olmasının nedeni ücretsiz versiyonu ve ücretli versiyonunun ucuz olmasıdır diye düşünüyorum. Tidio kullandığınızda ücretsiz sürümünün bile ücretli sürümden farkı yok açıkçası.

Özellikle müsait olmadığınızda otomatik cevaplama ile müşterileriniz sanki bir bot ile değil de, müşteri temsilcisi ile konuşuyormuş hissi veriyor.

💸 Fiyatlandırma

Ücretsiz olarak kullanabilirsiniz, ücretli sürümüne göre de yeterli çözümü sunuyor.

Dilerseniz de ücretli sürümünü satın alıp web sitenize canlı destek ekleyebilirsiniz.

🧰 En iyi özellikler neler?

  • Tidio, e-posta, Messenger ve canlı sohbeti birleştirerek müşterilerinize saniyeler içinde yanıt vermenizi sağlar.
  • İşletmenizin büyüklüğü ne olursa olsun tüm mesajlar tek bir basit kontrol panelinde kontrol edilir.
  • Akşam müsait olmayabilirsiniz bu yüzden sizin yerinize 7 gün 24 saat bot koyabilirsiniz. Basit soruları cevaplayan, yönlendiren, iletişim bilgileri kayıt eden bir bot.
  • Gerçek zamanlı olarak ziyaretçilerinizin hareketlerini kontrol edebilirsiniz. Yani hangi üründe, hangi sayfada, ne zamandır sitede, nereden geldi vb. tüm gerekli olan bilgileri görebilirsiniz.
  • Özelleştirme ayarları ile markanızı ve sohbet penceresini özelleştirebilirsiniz.
  • Android ve iOS uygulamaları ile telefon veya tablet ile sohbetlerinizi cevaplayabilirsiniz.

💡 Bu alternatif bir çözüm olabilir, Çünkü sınırsız bir şekilde kullanabiliyorsunuz…

3 – JivoChat

Jivochat destek sistemi
Web Sitenizde Kullanabileceğiniz En İyi Canlı Destek Yazılımları 6

JivoChat’i öveceğim ama reklam gibi olacak. Bunun için bir ücret almadım ya da sponsor da değiller bana. Sadece çok beğendiğim bir canlı destek sistemi. Önceleri ücretsiz sürümü yok diye biliyordum, sadece deneme sürümü olduğunu ama beni arayıp ücretsiz sürümümüz de var dediler. Canlı destek sistemi üzerine çok başarılı bir sistem olan Jivochat fiyatı ve özellikleri ile göz dolduruyor.

WordPress sitelerine kolayca entegrasyonu yapılmakla birlikte kolay kullanım imkanı sunmaktadır. Ayrıca WhatsApp ve Messenger entegrasyonu aynı zamanda telefon numarası da ekleme imkanı sunuyor. Sohbet pencere tasarımını özelleştirmekle birlikte markanızın logosunu da ekliyorsunuz. Mobil cihazlarınızın mağazasında da bulunan uygulaması biraz basit kaçsa da, sitenizdeki canlı destek sistemini kapatmak zorunda kalmıyorsunuz.

💸 Fiyatlandırma

Ücretsiz versiyonunu sorunsuzca kullanabilir ve dilerseniz ücretli sürümünü de satın alabilirsiniz. Aylık 135 ₺ ödemek zorunda kalırsınız ama sadece tek bir kanaldan siz cevaplayacaksanız insanların sorularını ücretli almanıza gerek yok bence.

🧰 En iyi özellikleri nelerdir?

  • 20 dile kadar sohbet penceresini kullanabilirsiniz.
  • Sınırsız sohbetleri depolayabilirsiniz.
  • Mobil uygulaması bulunuyor.
  • Sitenizdeki insanlara belli zaman diliminde otomatik mesaj gönderebilirsiniz. Bunu şöyle anlatayım, mesela 20 saniye sonra insanlara otomatik bir şekilde mesaj gönderip, onları sohbete teşvik edebilirsiniz.
  • Ziyaretçilerinizin ip adresleri, konumları, nereden geldikleri, ne kadardır sitede olduğunu ve daha fazlasını panelinizden görebiliyorsunuz.
  • Klavye üzerinde kısa yollar atayıp, otomatik olarak cevaplar gönderebilirsiniz. Yani “/” yazdığınızda “bizimle konuştuğunuz için teşekkür ederiz” gibi hazır cümleler gönderebilirsiniz.
  • Dosya aktarımı yapabilirsiniz. Dosya gönderip dosya alabilirsiniz.
  • Hatırlatmalar oluşturabilirsiniz.
  • Günlük performansınızı e-posta ile alabilirsiniz.
  • Sohbet ve müşteri temsilcinizi oylatabilirsiniz. Yani sohbet kaliteli miydi, aradığınız cevabı buldunuz mu gibi oylama yaptırabilirsiniz.
  • Sohbetlerin çıktılarını alabilirsiniz.
  • ve daha fazlası.

💡 JivoChat şimdilik bana göre en iyi canlı destek yazılımı, ama siz size en iyi, en kullanışlı, en stabil canlı destek eklentisini kullanabilirsiniz. Bunu yazmamın nedeni tabii ki, hepsini birkaç sitede kullanıp ona göre öneride bulundum.


Sonuç

Bu yazımda size en iyi, en çok kullanılan ve web sitenize kurabileceğiniz canlı destek yazılımlarını inceledim. WordPress alt yapısı olup olmadığı önemli değil buradaki tüm yazılımları kolaylıkla sitenize entegre edip kullanabilirsiniz. Yukarıdaki yazılımların ücretli ve ücretsiz sürümleri mevcut. Direkt ücret verip almak mantıksız olabilir, hepsini ücretsiz şekilde inceleyip kullanın ve parasını hak ettiğini düşünürseniz satın alabilirsiniz.

Ayrıca kurulumları çok kolay ve herhangi bir kod bilgisi olmadan sitenize ekleyebilirsiniz. Tek yapmanız gereken eğer sitenizde bir cache (önbellekleme) yapmıyorsanız sitenizin, Footer (alt) bölüme ekleyebilirsiniz. Eğer bir önbellek eklentisi veya yöntemi kullanıyorsanız sitenizin header bölümüne kod olarak ekleyebilirsiniz. Beni uğraştırma derseniz benim ile iletişime geçebilirsiniz. Canlı destek eklentisini sizin için ufak bir ücret karşılığında sitenize entegre eder ve anahtar teslimi şekilde iş teslimini yapabilirim.

Yazımı beğendiniz mi? o halde paylaşmayı ihmal etmeyin. Böylelikle sizin için en iyi yazılarını devam ettirebilirim. Ayrıca Ücretsiz Web Sitesi Oluşturabileceğiniz Platformlar yazımı da okumak isteyebilirsiniz.

Esenliklerle.

Mustafa IŞIK

Merhaba ben Mustafa IŞIK, sizin için profesyonel olarak içerik üretmeye gayret gösteriyorum. Bir hadisi şerif de "İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır" beni daima derinden etkilemiştir. Bu yüzden elimden geldikçe insanlara faydalı ve kaynaklı bilgiler üretmeye gayret ediyorum. Takipte kalmayı unutmayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu