Tokyo 2020 Olimpiyat Oyunları ve UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası da dahil olmak üzere birçok önemli spor etkinlikleri COVID nedeniyle iptal edildi. Ayrıca, NBA ve Premier League (Şampiyonlar Ligi) gibi birçok ulusal spor organizasyonları birkaç ay ileri tarihe ertelendi. Roma zamanında yiğitler meydanlara çıkar insanlarda bunu izlerdi. Şimdi zaman değişti ve insanlar artık e-spor turnuvalarını izler bir hale geldi.

Bilgisayar oyuncuları geçmiş zamanlarda asosyal bir tip olarak algılanırdı şimdi üst cümlemde olduğu gibi birer spor oyuncusu haline geldi. Çok garip bir evrim oldu bu doğruya doğru.

Bu evrimin en büyük nedenleri hiç şüphesiz insanlar konsol ve mobil oyuna ilgisinin arttığı bir gerçek. 2020 yılı sonunda, küresel oyun endüstrisinin cebine yaklaşık 160 milyar ABD doları girmesi öngörülüyor.

Sporun Geleceği Bu mu?

Gerçek sporcular e-sporu gerçek bir spor olarak görmüyorlar hatta halterci bir arkadaşıma bu alanda neden var olmadığını sorduğumda ” ya oğlum boş ver onların kafası güzel ” cevabını bile aldım. Ama bir satranç oyuncusu ne ise, e-sporcularda o dur benim gözümde.

COVID-19 Krizi

2019 e-spor izlenme oranları 450 milyondan fazlaydı. Yani 450 milyon insan bu etkinliklerde var oldu yada izledi. LOL turnuvalarını 36 milyon insan izledi ve aynı zamanda o zaman NBA finalleri vardı onları da izleyen insan sayısı 31 milyondu. Yani e-spor normal spor izlenimlerini geçmişti.

COVID-19 krizi gelir açısından e-sporu vurdu, çünkü e-spor çoğunlukla etkinlik gelirlerine güveniyor. Bu yıl her insan evde olduğu için çoğu insan izlemek yerine yayın açtı Twitch gibi platformlarda 🙂 ama yine de insanlar bu gibi alanlarda beğendiği yayıncıları paraya boğdu.

E-Spor ve Reklamcılık

Pazarlama dünyası e-sporu çoktan keşfetti her yıl sponsorluk artmakta. Büyük firmalar yada bu alanda marka bilinirliği arayan firmalar geçen yıl yayıncılara 550 milyon dolar bir bağış gerçekleştirdi.

E-spor her geçen gün popüler bir hal almaya başladığı için ister istemez reklam verenler bu platformda olmak için bütçeyi daha da açmaya çalışıyorlar.

E-sporun arkasındaki teknoloji anahtardır. E-Spor, gelecekte programlı reklamlar için önemli bir araç olabilir, çünkü oyuncuların ve izleyicilerin çoğu tanımlanabilir ve adresleyebilir. İşte o zaman e-spor reklamcılığı gün yüzüne çıkacağını görüyorum. Oyunların büyük bir çoğunluğu online oynanır gibi, aynı zamanda oyun içi reklam panoları veya özel öğeler gibi “canlı” reklam biçimleri olacağını ön görüyorum.

Ama her şeyden önce, reklam dünyası e-spor algısını değiştirmek ve etkili bir şekilde bu yeni orta kullanmak için gayretleri taktire şayan.

https://www.mustafaisik.com.tr
Bu yazıyı beğendin mi? Sosyal ağlarda beni takip et
Bu yazıma bir veya daha fazla yorum yapıldı
Yorum Yapılan Yazı Reklamcılar İçin E-Spor Yeni Reklam Durağı Olabilir
  • 17 Kasım 2020

    […] gibi büyük arama motorları sizin arama sorgularınıza göre reklam gösterir. Hemen hemen tüm reklam yayınlama platformları hatta YouTube izlenme videolarına kadar tüm bilgileri harmanlar ve size reklam […]

    Cevap yaz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir