Aramalarda üst sıralarda yer almak, E-ticaret sitelerinin için yeni ziyaretçi çekmek ve ardından onları müşteriye dönüştürmek için çok önemlidir. SEO, e-ticaret siteleri için son derece kritik bir öneme sahiptir.

E-ticaret siteleri için SEO basit bir işlem değildir ve inanılmaz şekilde sizi zorlayabilir bunun farkında olmakla birlikte diğer sitelerin yaptığı bazı hataları da yapmamanız gereklidir. Bu yazımda e-ticaret siteleri için dikkat edilmesi gereken SEO kriterleri ve bazı ipuçları vereceğim size.

E-ticaret sitelerini optimize ederken dikkat etmeniz gereken en önemli SEO faktörlerine daha yakından bakalım.

E-ticaret SEO Taktikleri

Google’ın uzun bir sıralama faktörleri bulunur (baya uzun +200 filan) olmasına rağmen, bir e-ticaret sitesi için özellikle odaklanmanız gereken bazı önemli unsurlar vardır.

Görseller

Sitenizde kullandığını görsellerde göz önüne almanız gereken iki unsur vardır.

Pek çok insan özellikle alacakları ürünlerde çok fazla Google araması yaparlar. Genellikle ürünlerin görsellerini inceler. Dolayısı ile bu kitleyi sitenize çekmek istiyorsanız kesinlikle görsellerinizin optimizasyonu yapmanız gereklidir. Çünkü insanlar Google resimlerde, ürün görseli ile sitenizi ziyaret edebilir ve bu ziyaretçiyi, müşteriniz haline getirebilirsiniz.

Adım 1 – Dosya adını optimize edin – her görüntünün dosya adının ürününüzü ilgilendirdiğine emin olun. Örneğin bir bisiklet satıyorsanız kesinlikle ürün görselinizin adının, bisiklet hangi renk ve modelse parantez içindekini kendinize göre uyarlayabilirsiniz. (kirmizi-bmx-bisiklet.png) gibi. Böylelikle birisi ürünü aradığında Google botları resminizi onlara gösterecektir.

Adım 2 – Alt etiketi optimize edin – Google botları sayfanın ne ile alakalı olduğunun almasına yardımcı olan alt etiketlerini kullanın. Çünkü Google konunun ne ile alakalı olduğunu anlamak için alt etiketlere başvurur. Ona resmin ne olduğunu söyleyin. Bunun için kullanmanız gereken kod; alt=”Kırmızı BMX Bisiklet” . Böyle bir kodu resim kodunuzun arasına yapıştırırsanız, Botlar görselin Kırmızı BMX Bisiklet olduğunu anlayacaktır.

Adım 3 – Boyut Optimizasyonu – resimler yavaş yüklenen bir siteye katkıdan çok zarar verir. Bu yüzden kesinlikle görsellerinizin boyutlarını düşürmelisiniz. Unutmayın E-ticaret sitelerin çok fazla rekabet vardır ve yavaş siteden kimse alışveriş yapmak istemez.

E-Ticaret SEO Önerileri

Odaklanmanız gereken ilk baştaki SEO kriteri görseller. Bu temel bir optimizasyon gibi görünebilir ama bunu gözden kaçıran binlerce e-ticaret sitesi gösterebilirim sizlere.

Ayrıca görüntü kalitesi kötü görselleri sitenize eklemeyin. Çünkü insanlar zaten ürünü fiziksel olarak dokunamıyorlar ve kötü gözüken görseller ile insanlara ürün satmaya çalışmayın. Bu size büyük zarar verir. İnsanlara görsel kalitesi yüksek aynı zamanda güzel bir şekilde çekimi yapılmış ürünleri gösterin.

Yani birçok açıdan ürünü net bir şekilde göstermeye gayret gösterin. Bu sitenizi ziyaret eden insanları mutlu edecektir. Gerçekten SEO, sitenize girip memnun ayrılan insanlardır.

SEO, Neydi? SEO Emekti, Sevgiydi, Hoş görüydü.

Mustafa Işık – Profesyonel SEO Danışmanı
Ayakkabı

Yukarıda gördüğünüz birden fazla açıdan çekilen ürün görseli, sitenizi gezen insanlara güven verecektir. Unutmayın ki günümüzde çok fazla ürün dolandırıcılık olduğu için gerekirse ürün görsellerinin altına sitenizin logosunu da koyabilirsiniz.

Ürün Açıklamaları

Ürün açıklamalarınız, potansiyel müşterilerinizin size güvenmelerine yardımcı olacak şekilde yazılmalıdır. Unutmayın ürünü üreten firmanın yazdığı yazıyı yazmak bence size olumsuz bir dönüş sağlar. Çok fazla teknik detaylara girmeden, insanların kafasını karıştırmadan ürünle ilgili açıklamalar yazılmalıdır.

Her bir ürün açıklamaları ayrı ve benzersiz şekilde yazılmalıdır. Kopyala & Yapıştır mantığı size zaman kazandırır ama hiç bir şekilde Google aramalarında başarı sağlamaz. Çünkü Google, bilgiye açtır ve ona tekrarlanan bilgileri vermekten kaçınmalısınız.

Kopyala & yapıştır yerine, bu ürünün onlara nasıl fayda sağlayacağını anlatmak için zaman ayırın. İnsanlar ürünü aldıklarında ne gibi olumlu şeylerle karşılayacak onlardan bahsedin . Ürün altına, ürün ile ilgili teknik bilgileri ekleyebilir, sıkça sorulan sorular eklenebilir varsa ürünle ilgili dokümanların da indirilmesine izin verebilirsiniz. İndirme butonu vb. koyabilirsiniz. Ama kesinlikle her ürün için bir zaman ayırın ve onu bu şekilde optimize edin.

Sayfa Başlıkları

Ürün başlıklarını optimize ettiğinizde SEO için büyük bir sıralama faktörünü tamamlamış olursunuz. Kesinlikle baştan sağma sayfa başlıkları oluşturmayın. Bu size hiç bir fayda sağlamayacağı gibi Google’da başarı da göremezsiniz. Ürün başlıklarınız benzersiz ve özenli olmalı ki, sıralamalarda üst sıralarda gözükmenize büyük katkı sağlar.

Sitenize trafik (ziyaretçi) çekmek için hedefiniz için doğru anahtar kelime ‘türünü’ kullandığınızdan emin olun. Örneğin, telefon kılıfları satıyorsanız, telefon kılıfı nedir?, nasıl kullanılır gibi bir kelime seçerseniz Google bunu telefon kılıfı ile ilgili bir haber veya blog gibi algılayabilir. Ama iPhone İçin Silikon Kılıflar olarak başlık ayarlarsanız. Hiç şüphesiz bot ve ziyaretçiler sitenizde silikonlu kılıf sattığınızı anlayacaktır. Hem anahtar kelimenizi kullanın hem de kısa tutun.

Meta Açıklamaları

Eğer sıralamalardaki başlıklar bir birine yakınsa genelde insanlar sayfanın açıklamalarını okurlar. Biz buna meta açıklamaları diyoruz. İnsanları sitenize girmenize teşvik eden şeylerden biride sayfaların ve ürünlerin açıklamaları.

Çarpıcı bir meta açıklama yazmak ve ürün ile ilgili anahtar kelimeyi açıklamaya eklemek, sıralamalarda başarı elde etmenize yardımcı olur. Not; açıklamalara anahtar kelimelerinizi sıra ile değil mantıklı bir şekilde yazın.

Örnek anahtar kelime; SEO

Doğru: 2013 yılından beridir kurumsal firmalara SEO çözümleri sağlıyorum. Sektörde markalaşmak isteyen firmalara hizmet sağlıyorum.

Yanlış: SEO, SEO nedir, Kurumsal SEO, SEO danışmanı, Mustafa Işık

Anlamsız ve sadece anahtar kelime ile optimize eden siteler zaman içerisinde sıralama kaybetmektedir.

Arayanın dikkatini çekmek için 320 karakter ile açıklamalarını yazabilirsiniz.

Bunu yapmanızın nedeni, insanlar aradıkları şeyler açıklamalarda görürlerse sitenizi ziyaret ederler.

SEO Nedir Görseli

Sayfa İçi Başlıklar ve H Etiketleri

Başlıklar ve alt başlıklara (H Etiketleri) sahip olan sayfalar daha fazla itibar görüyor. Bunun başlıca nedeni, konuyu okuyan veya inceleyen insan aradığını hızlı bulabiliyor olmasıdır. Yani yazınızın içinde, paragrafı en iyi yansıtan başlığı kullandığınızdan emin olmalısınız. E-ticaret SEO’da başlıkların önemi diğer sitelere göre daha fazladır unutmayınız.

Başlıklarınızı optimize etmek isterken kullanmanız gereken bir kaç önemli kriter bulunur. Bunların başında alt başlıklarda anahtar kelimenizi geçirmeye özen gösterin. Örneğin: ” Çocuk Ayakkabı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler ” gibi. H2 etiketi kullandığınızı düşünün ve çocuk ayakkabısı arayan birisi bu başlığı dikkate alacaktır.

E-Ticarette Başlık ve Alt Başlık Optimizasyonu

H1 başlığınız ürünün adı olacaktır.
Örnek: Kırmızı ve Işıklı Çocuk Ayakkabısı – Marka Adı

H2 & H3 alt başlıklarınız şöyle olmalıdır:

  • Çocuk Ayakkabısının Özellikleri
  • Çocuk Ayakkabılarını Karşılaştırma
  • Yorumlar
  • Ürün İade Politikası
  • Nakliye Bilgileri

Yukarıdaki başlıkları kendinize göre optimize etmenizde, Google gibi arama motorlarında sitenizin sıralamasına olumlu etki edecektir.

Site İçi Link Optimizasyonu

Site içi linklere bağlantı yapmamak, çoğu zaman SEO uzmanları tarafından gözden kaçan güçlü bir SEO hatasıdır.

Ürün sayfalarınızda gezen veya ürünü satın alacak kişilere önerilen ürünleri göstermemek size çok şeyler kaybettirir. Örneğin aşağıda amazona ait bir ürün satın alma sayfasını göstermek istiyorum. Bu örneğe göre bir e-ticaret seo stratejisi oluşturabilirsiniz.

Örneğin Amazon’a bir göz atın:

E-Ticaret Ürün Sayfası Örneği Amazon

Sipariş verecek insanların bu ürüne alternatif ürünleri görmesi, hem ürün çokluğunu hem de arama motorları tarafından site içi linklemeye örnek olacaktır. Çünkü tüm sayfalarının değerini böylece arttırabilirsiniz. Unutmayın! site içi tüm ürünlere insanların tek tek ulaşması imkansızdır ve ziyaretçi almayan sayfalar, Google gözünde değersizdir. Bu şekilde yaparak onların ziyaretçi almasını sağlar ve değerini arttırırsınız.

Görüş ve Yorumlar Kısaca İncelemeler

Görüşler, ve incelemeler bu işin en önemli kriteridir diye bilirim. Ya şöyle düşünün daha önce internet bu kadar yaygın olmadan önce bir mal alırken, o malı kullananın düşüncesine önem verirdiniz. Örneğin ” ya şu süpürge makinesini aldım ama hiç beğenmedim yada çok beğendim tavsiye ederim ” derdik. Aynı şeyi şuan da İnternet üzerinde yapıyoruz farkın da mısınız? ürünü satın alıp siteye yaptıkları yorumları inceliyoruz. Bu yüzden E-ticaret sitelerinde müşteri görüşleri önem arz etmektedir.

İnsanlar diğer insanların yaptıkları yorumlara önem verirler. Eğer sitenizde yorum yapılacak ürünleriniz varsa kesinlikle müşterilerinizden yorum yapmalarını rica edin yada insanları buna teşvik edecek yollar arayın.

İyi bir hizmet sunarak kolayca müşteri referanslarını toplayabilir ve ardından müşterilerinizden geri bildirimlerini isteyin.

Amazon Müşteri Yorumları

Veri İşaretlemeleri Kullanın

HTML’nizde zengin snippet’ler gibi şema verilerini kullanmak, arama sonuçlarında çabucak fark edilmenizi sağlar. Bunu biraz daha açacağım, mesela simsiyah bir odada küçük bir nokta beyazı çok çabuk fark edersiniz. Milyonlarca internet sitesi arasında öne çıkmanızda böyle bir şey.

E-ticaret günümüzde freni patlamış yokuş aşağıya giden bir kamyona benzer. Bu yüzden bu işaretlemeyi kullanmak size mükemmel bir avantaj sağlayabilir.

Aşağıdaki bir kaç örnek yapısal veri işaretçiyi kullanmak gerekebilir.

  • Yıldız derecelendirmesi
  • Fiyatlandırma
  • Stokta bulunma durumu

Google yapısal verileri (Schema) incelemek için sizi şu sayfaya yönlendirmek istiyorum.

E-ticarette veri işaretleme

Sonuç

Çevrimiçi dünyada kısacası E-ticaret dünyası git giderek büyümekte. Burada hızlı bir şekilde öne çıkabileceğiniz temel stratejileri size anlatmaya çalıştım. E-ticaret SEO önerileri yazımızda açıklamalardan, ürün görsellerine kadar size yapmanız gerekenleri anlatmaya gayret gösterdim.

Bu E-ticaret SEO taktikleri ile siteniz daha fazla arama sonuçlarında gözükmeye başlayacaktır. Unutmayın yaptığınız değişikliklerin olumlu veya olumsuz bir etkisi en az 2 hafta içinde gözükecektir. Asla pes etmeden devamlı sitenizin SEO’sunu geliştirmeye özen göstermelisiniz.

Bu taktikler yalnızca müşteri kazanmanız yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda web sitenizi arama motorları sitenizi daha fazla anlamalarına da yardımcı olur.

https://www.mustafaisik.com.tr
Bu yazıyı beğendin mi? Sosyal ağlarda beni takip et
Yorum Yapılmamış
Yorum Yapılan Yazı E-Ticaret Sitelerin Dikkat Etmesi Gereken SEO Taktikleri

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir