YouTube’un dünyanın en büyük ikinci arama motoru olduğunu biliyor muydunuz? Bu değişmeyen bir gerçek. Tıpkı Google bilgileri nasıl size en uygun şekilde sıralıyorsa, YouTube’da size videoları öyle sıralamak istiyor. Bu yüzden bu yazımda size YouTube’da arama yaparken çıkan videoların nasıl sıralandığını ve YouTube‘da başarılı olmak isteyenler için de daha fazla insana nasıl ulaşabileceklerini anlattım. Çünkü herkes en az bir kez YouTube girip en az bir video araması yapıyor. Burada başarılı olacaksanız YouTube sıralama algoritmasını anlamalısınız.

Video pazarlama çalışmaları yeni insanlara ulaşmak için büyük bir fırsattır. İnsanların çok azı video başlıklarına bakıyorlar geneli ön izleme görsellerine bakıyor. Bu yüzden markanızı oluşturmak ve video pazarlamasını kullanmak size başarı kazandıracaktır.

Hazırsanız YouTube videoları nasıl sıralıyor öğrenelim.

Youtube Sıralama Algoritması

YOUTUBE ARAMA ALGORİTMASI

YouTube’a göre algoritma temelde “videoları her izleyicinin farklı ilgi alanlarına uyarlayan gerçek zamanlı bir yapıdır”. Algoritma sizin daha önce etkileşime girdiğiniz (yorum, beğenme, izlenme) gibi etkinliklerinize göre izleme ihtimaliniz olan videoları çıkarıyor.

Videolarınızı bu video platformunda daha fazla insanlara ulaştırmayı hedefliyorsanız. Tıpkı seo çalışması gibi bir yol izlemelisiniz. İçerik pazarlama ile video pazarlama hemen hemen aynı şeydir. Video sıralamalarınızı iyileştirmek ve daha fazla insana ulaştırmak istiyorsanız emek vermeli ve gelişi güzel video yüklememelisiniz.

YouTube videoları aşağıdaki konulara göre sıralamaya alır

  • Videoya yapılan yorumlar ve sayısı
  • Abone sayısı
  • Uzunluğu
  • İzlenme sayısı
  • Beğenme / Beğenmeme
  • Başlık
  • Açıklama

Gördüğünüz gibi YouTube, kullanıcılarına en iyi sonuçları sunabilmek için başlıca kriterlere göz atıyor.

YOUTUBE ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI

İnsanların daha fazla aradığı ama daha az içerik üretilen konulara yönelmelisiniz. Bu yüzden kesinlikle anahtar kelime araştırması yapmalısınız. Örneğin ücretli ve ücretsiz bir çok anahtar kelime üretmek için kullanılan araçlar bulunur ama Google kendi bünyesinde size bu konuda yardımcı olabilecek bir kaç araç çıkarttı.

YouTube web sitesine video üretmeden önce kesinlikle anahtar kelime araştırma yapmalısınız! aşağıdaki araçlar ile ücretsiz anahtar kelimeler bulur ve bu konuda video üretirsiniz. Bu daha fazla izlenme demektir.

Google Trendleri

Google Anahtar Kelime Planlayıcısı

YouTube’un algoritmaları Google’a göre daha katıdır. Yani eğer videonuz hazır değilse yayınlamayın! ya tekrar nasılsa hal ederim mantığı ile yapmamaya özen gösterin. Anahtar kelimelerinizi bulduktan sonra başlıklarınızı açıklamalarınızı hatta video ön izleme resminizi ayarladıktan sonra videonuzu yayınlayın.

Başlıkları, açıklamaları, etiketleri, küçük resmi, kategorisi vb. tüm işlemleri video yüklenirken yapın. Eğer bunu göz ardı ederseniz YouTube sıralama algoritması videonuzu değersiz olarak gördükten sonra sıralamalarda diplerden başlarsınız ve buradan üstlere çıkmak inanılmaz derece zor hatta imkansızdır. Unutmayın tıpkı biz insanlar ilk tanışmada verdiğimiz intiba gibidir. Algoritma bir kez size olumsuz sinyal verdiğinde tekrar düzelmeniz biraz zordur.

Video yüklerken şunlara dikkat edin

  • Başlık – anahtar kelimelerinizde dahil en fazla 6 kelime kullanın
  • Küçük resim – açık renkler ve ilgi çekici görsel yükleyin
  • Açıklama – anahtar kelimeleriniz ve eş anlamlı kelimelerle 250+ kelimeden oluşan videoyu açıklayan güzel okunaklı bir açıklama girin
  • Çekilme tarihi – Videonuza tarih eklemeyi unutmayın hatta konumuna kadar ekleyebilirsiniz.
  • Etiketler – Hedef anahtar kelime ve eş anlamlı 3-5 arası etiket ekleyin
  • Bağlantılar – Yükleyeceğiniz videoya açıklama kısmına sosyal medya hesaplarınızın linklerini eklemeyi unutmayın
  • CTA – Video sonuna beğenme tuşu yada abone ol tuşu ekleyin

Yukarıdaki önemli kurallar videonuzu yayınlamadan önce yapmanız gerekenlerdir. Unutmayın emek vermeden ekmek olmaz.

HARIKA BIR VIDEO NASIL OLUŞTURULUR?

YouTube Video Oluşturma

Birçok kişi videolarım izlenmez korkusu yaşıyor yada yüksek reklam maliyetlerinden korkuyor. Aslında, çoğu insan çok kaliteli videolar çekebilir hatta inanılmaz izlenme sayılarına ulaşabilir. Bu yüzden video pazarlamanın sizi korkutmasına izin vermeyin. Sosyal medyada, web sitenizde ve e-posta yolu ile videonuzun izlenme sayılarını arttırabilir ve insanların sizin YouTube kanalınıza abone olmasını isteyebilirsiniz.

Ne konuda video çekeceğinize emin değilseniz, kendinizi yada işinizi en iyi şekilde tanıtmanın yollarına bakın. Sizi özel kılan şey nedir? ve insanlar sizi neden izlemeli? bunu düşünmelisiniz. Aşağıda sizin için bir kaç fikir sunmak istiyorum.

  • Ürünleriniz hakkında videolar yada sizin uzmanlık alanınız ile ilgili videolar yayınlayabilirsiniz.
  • Yeni bir ürün aldığınızda açılış veya inceleme videoları çekebilirsiniz.
  • İnsanların işleri nasıl yaptığınızı görebildiği ve çalışanlarınızın bazılarını tanıyabileceği videolar da çekebilirsiniz.

Ayrıca bu videoları oluşturmak için kullanabileceğiniz çeşitli platformlar da vardır. Sizin kullanabileceğiniz ve ücretsiz şekilde en iyi özellikleri veren video düzenleme programlarını da inceleyebilirsiniz. İnternette ücretsiz şekilde deneyebileceğiniz düzinelerce program yada servis var. Hem Mac hem de Windows bilgisayarlarda ücretsiz video düzenleme programları da mevcuttur. (Videomaker gibi).

ÖZET

Bu yazımda size YouTube sıralama ile ilgili algoritmanın nasıl çalıştığından bahsettim. Google tarafından geliştirilen YouTube sıralama algoritmasının nasıl çalıştığını ve daha fazla video izlenmesinin nasıl sağlanacağı hakkında bilgi verdim. Eğer sizde YouTube sıralama algoritması hakkında fikir belirtmek isterseniz lütfen aşağıdaki yorumlarda bildiriniz.

Ayrıca şu yazımı da okumak isteyebilirsiniz. ”

Ücretsiz Web Sitesi Oluşturabileceğiniz Platformlar

https://www.mustafaisik.com.tr
Bu yazıyı beğendin mi? Sosyal ağlarda beni takip et
Yorum Yapılmamış
Yorum Yapılan Yazı YouTube’da Videolar Nasıl Sıralanır

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir